Kijk naar mij, dit ben ik. Dit is wat ik verkoop. Maar genoeg over mij. Koop je mij?
Klinkt als een rare verkoopbabbel, maar ondertussen is dit wat er in de meeste online campagnes gebeurt. Ze grijpen de aandacht met het merkverhaal en schakelen daarna heel snel over op sales. Terwijl je juist performance kunt verbeteren als je branding beter en breder inzet op de customer journey.
Lees het artikel en meer op welikemilk.nl.
De relevantie
Je doelgroep kent meer dan alleen aandacht en aankoop. Natuurlijk moet je weten welke merken je kunnen bedienen, maar je zult je ook verdiepen in het product en een afweging maken tussen merken. Dus van kennis naar houding. En dan pas volgt gedrag.
Het resultaat
Onderzoek de customer journey van je doelgroep en je zult zien dat je veel relevanter kunt vertellen aan je doelgroep. De juiste boodschap op het juiste moment, want in elke fase kun je de doelgroep anders verleiden. Dat levert je meer performance op, zonder je branding uit het oog te verliezen.
Hé hallo. Zoek je zoiets? Dit is wat ik je kan bieden. Met deze voordelen. En dit is wat anderen ervan vonden. Als je nu koopt, dan krijg je ook dit erbij. Inpakken of meenemen?