Buurman, nichtje, vriend, kennis, jij of ik, elke consument denkt in behoeften. We willen iets, hebben iets nodig, laten ons graag verleiden. Dat er nou net een nieuwe campagne is van ons favoriete sportmerk, dat trekt ons weer even aan onze oren. Maar het is niet de reden om die nieuwe hardloopschoenen te kopen. Dus als de consument niet campagnes denkt, waarom marketeers dan nog wel?
Lees het artikel en meer op welikemilk.nl.
De relevantie
Bij WeLikeMilk zijn we dol op campagnes, als creatief kader om op een verfrissende en passende manier de aandacht te trekken. Je moet natuurlijk geen campagne over winterjassen starten in de zomer. Maar als je het hele jaar door ijs verkoopt, hoef je ook niet te wachten op de eerste mooie lentedag. Als merk kun je beter altijd aanwezig zijn om je doelgroep te bedienen. Zeker nu internet zo’n prominente rol speelt bij de customer journey, is het niet meer dan logisch dat ook merken ‘always online’ zijn.
Het resultaat
Wat doet dat dan met je advertentiemomenten? Nu is het lekker makkelijk plannen als je uitgaat van de lopende campagne. Toch heb je ook genoeg te vertellen buiten die campagne. Combineer dit met de stappen die de consument doorloopt voordat hij je hardloopschoenen koopt. Zo kun je heel specifiek vertellen over het goede voetbed, de duurzaamheid en hoe tevreden andere kopers zijn op het juiste moment. Dan zie je dat je branding en performance dichter bij elkaar brengt, onafhankelijk van je campagnemomenten.