Cross-device, de jacht op de consument is geopend

Consumenten zijn er vol van, uitgevers en media staan er bol van. Nederlandse consumenten schijnen de meeste schermen te gebruiken voor hun onstilbare honger naar content. Dat betekent ook dat ze dus een stuk lastiger te volgen en te targeten zijn voor merken. De jacht is geopend.

Lees het artikel en meer op welikemilk.nl.

De relevantie

Vink maar aan. Ik wil: serie kijken, prijs opzoeken, nieuws lezen. Ik: ben thuis, zit in de trein, loop door de stad. Behoefte en locatie bepalen voor een groot deel of we onze smartphone, tablet of laptop pakken. Of dat we voor tv of desktop kiezen, voor Spotify of YouTube. Allemaal tegelijk, of beginnend op smartphone en eindigend op laptop. Als merk wil je je doelgroep volgen, helpen, op conversie sturen. Maar hoe volg je je consument nog, hoe krijg je inzicht in hun gedrag als ze steeds van scherm wisselen?

Het resultaat met social login

Unieke gebruikers zijn nu eenmaal niet te volgen, tenzij je ze een social login kunt toekennen. Facebook is hier een lichtend voorbeeld in. Door consumenten hun Facebook-account te laten gebruiken om op andere platformen in te loggen (social login), weet je exact wie je volgt. Maar: grote kans dat je een bestaande klant volgt, terwijl je je op nieuwe klanten wilt richten.

Het resultaat met dubbel bereik

Voor merken is dubbel bereik ook een optie, waarbij je je doelgroep via meerdere kanalen target. Het voelt misschien als onnauwkeurig werken, maar ondertussen vergroot je wel je bereik en je performance. En we weten dat herhaling van je boodschap werkt. Dat hoeft niet steeds letterlijk dezelfde te zijn. Pas je boodschap aan per fase van de customer journey, zodat je relevanter en verleidelijker bent voor je doelgroep. Zo heb je meer om op te meten, dan als je pas gaat kijken vanaf performance.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s