Zo wordt je marketing helemaal content

Contentmarketing, we horen het wel dagelijks voorbijkomen. En we zien dat merken er (onbewust) al mee bezig zijn. Genoeg content komt er voorbij als we op het internet surfen, maar er een ‘marketing’ van maken is toch een stuk lastiger. Zonde vinden we dat. Met contentmarketing kunnen we juist branding en performance bij elkaar brengen. Dat is pas winnen op de lange termijn.

Lees het artikel en meer op welikemilk.nl

De relevantie

Reclame maken is nodig, ook online. Maar als merk heb je meer nodig om je consument bij de les te houden. Daarom maak je elke week die nieuwsbrief, schrijf je onderhoudstips op je website en deel je dat filmpje via Facebook. Allemaal content waarmee we een merk laden, een behoefte aanwakkeren of informatie bieden. Het is ook allemaal content die we inzetten vanuit het merk, vanuit wat we weten, bieden, willen vertellen als merk. Gaan we met een heldere strategie en met een lange adem een stapje verder, dan wordt content een relevant onderdeel van je marketing.

Het resultaat

Kies je domein, weet wat je doelgroep of community interesseert. Grote kans dat dat niet direct of alleen maar je product promoot en dat is geen reden tot paniek. Contentmarketing is een extra laag. De slagroom op de chocolademelk, de mayo op de friet. Met saus ongetwijfeld een stuk smakelijker, het complementeert maar is niet exclusief voorbehouden aan dat gerecht.

Weet jij je huisgemaakte frietjes met schil en rozemarijn te serveren met een on-ge-lo-fe-lijk lekkere mayo, dan beïnvloedt je de houding van de consument positief voor jouw merk. Geef je de saus helemaal gratis en verklap je ook nog je recept met een video, dan ben je met relevante verhalen aanwezig voor jouw doelgroep. En kun je aanschuiven aan de keukentafel voor meer sausjes, meer recepten, een blog, verkoop je opeens kookboeken, kookgerei of zelfs een pannenset.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s