Van profielpagina’s naar bedrijfspagina’s naar analytics naar promoted campagnes. En nu is Facebook overal. Op je laptop, in je mail, op je smartphone, op de pagina’s die je leest, als login voor andere diensten. En dat is nou precies waarom adverteerders en media-inkopers zo dol zijn op het sociale netwerk.
Lees het artikel en meer op welikemilk.nl
De relevantie
‘Likes’ was lang het toverwoord bij marketeers. Ik like, jij liket, we liken, inclusief eigen werkwoordsvervoeging. Op pagina’s, op berichten en foto’s, op reacties. We liked likes. Zo leuk, dat we bijna over het hoofd zagen wat de eigenlijke heilige graal van Facebook is geworden: social login. Niet alleen targeten op Facebook zelf, maar je gebruiker ook volgen op andere platforms.
Het resultaat
Niet langer afhankelijk van cookies, plaats en tijd. Social login biedt meer dan alleen complete profielen van de doelgroep, we kunnen consumenten ook cross-device volgen. Targeting was nog nooit zo specifiek in te richten, zeker met de bereikcijfers van Facebook. Met goed ingestelde targeting komt ook relevantie om de hoek kijken. Voor je consument is het nou eenmaal prettiger dat hij of zij op de juiste manier met de juiste boodschap wordt aangesproken.