‘Variatie houdt mijn dag lekker fris’

“Alweer een jaar verder heeft onze collega Heleen helemaal haar draai gevonden als content specialist bij WeLikeMilk. Met enthousiasme en plezier heeft ze al menig collega geïnterviewd. Maar nu zijn de rollen een keer omgedraaid en is zij degene die de vragen op zich afgevuurd krijgt.”

Lees het artikel en meer op welikemilk.nl

Hoe heb je het afgelopen jaar ervaren?

“Het jaar is echt voorbij gevlogen, een goed teken! Misschien omdat ik deels op interimbasis werk. Bijna direct begon ik bij Thuiscomfort als community manager en al snel volgde de interne communictie-afdeling bij Technische Unie. Dat in combinatie met werk voor klanten bij WeLikeMilk maakt dat je week in een oogwenk omvliegt.”

“Met zoveel variëteit krijg je een op korte tijd een unieke inkijk bij verschillende organisaties, afdelingen en projecten. Verder voelt het bij WeLikeMilk altijd weer als thuiskomen. De sfeer is heel ongedwongen en ik kan echt mijn interesse hierin kwijt. Wat me zo aanspreekt? Je krijgt ruimte om te experimenteren en het daadwerkelijk ook uit te voeren.”

Leg nog even uit: hoe ziet je dag eruit?

“Als content specialist ben je niet alleen bezig met tekst schrijven, wat veel mensen denken, maar ook met functionele dingen uitzoeken. We hebben net een downloadfunctionaliteit en chat ingebouwd in onze website. Dat gaat om meer dan een stuk code en een design.”

“Verder spreekt het voor zich dat foto’s en video’s in artikelen en blogs lekker moeten smoelen, dan ben je bezig met het visuele aspect. Maar het moet ook goed gevonden worden. Dus ik zorg ervoor dat de toewijzing en tagging in orde zijn. Er zitten kortom verschillende kanten aan mijn functie en dat vind ik juist leuk. Het houdt je dag lekker fris.”

Wat was je grootste succes afgelopen jaar?

“Als Game of Thrones-liefhebber – en niet alleen de serie, ik heb ook de boeken in twee talen – was de gelijknamige campagne voor Play van KPN een hoogtepunt. Samen met onze strateeg Wilfred en visual designer Alexandra heb ik het concept bedacht. Ontzettend gaaf om dat terug te zien in een geanimeerde banner, binnen een succesvolle campagne.”

“Ook blijft de conversie-optimalisatie voor Simyo een interessant project. Je denkt dan na over consistentie in de beleving van de gebruiker en verbetert daarbij de belangrijkste touchpoints, zodat de samenhang optimaal is.”

“En natuurlijk het werk voor Technische Unie. Helpen om het intranet op te zetten was een functionele én contentuitdaging voor een andere doelgroep dan normaal, terwijl bij Thuiscomfort het om dagelijkse contentcreatie gaat voor consumenten.”

En waar kijk je nog naar uit?

“Naar Supertrash, onderdeel van onze nieuwe klant ST. Studio. Ik heb meegekeken met de contactstrategie die we hiervoor hebben opgesteld. Ik ben benieuwd wat hier uit gaat komen en hoe zich dit gaat ontwikkelen. Het is een andere branche met een andere manier van content voeren. Verder blijf ik het optimaliseren van de WeLikeMilk website leuk vinden. Hier blijf ik van leren.”

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s