Vink jij al visual, visie, verhaal af?

Julius Caesar zei het al: “Ik kwam, ik zag en ik overwon.” Pakweg 2000 jaar later kunnen we beter zeggen: ik kwam, ik liet zien en ik overwon. Want met goede visuals trek je je online publiek binnen. Zien is het nieuwe winnen, dat weten we ook uit de statistieken. Het effect van visuals in drie uitspraken (en drie visuals).

Lees het artikel en meer op welikemilk.nl

De relevantie

1

Treffend omschreven door Uberflip en BuzzSumo, die samen onderzochten welke type content we het liefste delen. ‘Picture lists’ zijn een grote favoriet van het publiek, juist omdat ze om visuals draaien. Op Facebook worden berichten met beeld twee keer zo veel gedeeld. En hoe meer beeld, hoe groter de kans dat je bericht nog breder wordt opgepikt.

2

In een vlotte presentatie legt Avalaunch Media uit dat we niet geboren zijn om te lezen, maar dat het in onze natuur ligt om te kijken. Met visuals kun je sneller en duidelijker uitleggen, maar het cirkeltje is pas rond met tekst erbij. Zo leg je de link tussen visual en merk.

3

Visuals lenen zich goed om een verhaal te vertellen, zoals CJG Digital Marketing zo helder heeft samengevat in een infographic. Als merk vertel je op unieke en authentieke toon wie je bent en waar je voor staat, waarbij je je publiek meeneemt met sfeer en beleving.

Het resultaat

Webdesign leunt niet meer op visuals, maar steunt erop. Snapchat en Instagram kennen steeds meer aanhang. Ook in advertenties zien we bij WeLikeMilk richtlijnen de kop opsteken, zoals de twintig procent-regel van Facebook. Met videobanners bereiken we de doelgroep met de juiste boodschap op het juiste moment. Visuals zijn een krachtig middel voor online branding. Heb je die in je zak, dan ligt het balletje bij de mediastrategie.

Plaats een reactie